Early Learning Teaching Method

nuffnang

Isnin, 29 Oktober 2012

Kekadang kita lupa !!!!!

Salam ,

Untuk pengetahuan anda, kita sebagai manusia kadang-kadang alpha dengan duniawi ini...

Anda selalu dengar bila kita kejar akhirat dunia yang akan kejar kita TAPI susah kita nak cakap ia terpulang pada individu itu sendiri.

Pada dian ape yang penting kita tahu menilai diri kita sendiri agar kita tidak melukakan hati dan perasaan orang lain.

Baru baru ni dian tgk tv3 cerita hilang doa seorang ibu. drama yang sangat menyentuh hati dan jiwa dia. Sedih pun ada.Kadang kadang betul juga cakap orang tua " kerna mulut badan binasa"

Dian faham kenkadang jiwa remaja yang ada pada setiap orang membuak-buak mengikut perasaan dan mengeluarkan perkataan yang kenkadang boleh menyakitkan hati orang lain so do i. Kita rasa bila keluarkan perkataan yang kesat akan memuaskan nafsu kita. Betul kan kan kan !!!!!Tapi bila dah lepas cakap tak boleh dah nak tarik balik...Selepas itu baru kita nyesal kan....Itu maknanya SYAITAN dah menguasai kita secara halus. Selagi tak keluar jantung hati kita dap dup dap dup...Betul kan !!!!

Kebanyakan orang mempunyai kesamaan begitu hanya kita dan kita sahaja boleh mengawalnya. INGAT tu!!!!

Dian minta maaf jika ada sesiapa yang tersentuh atau terasa atau seangkatan denganya...minta maaf sesangat. Maafkan kami !!TET TET TET Maafkan kami!!!

So mulai hari ini mari kita nilai diri kita dan jauhkan diri dari semua itu. Jika boleh kita elakkan ya!!!

Peace Yo!!

Lagi satu dian nak kongsi kita pakai hijab ini kerna tuntutan dalam ISLAM bukan?Sebelum berhijab anda ada tak terfikir kenapa Islam perlu kita berhijab?Anyone? Kau ingat kat sekolah ke Dian?

Just nak share marilah kita hafal dan ingat bahwa antara ayat yang menyuruh wanita berhijab adalah di dalam surah Al-Azhab ayat 59 yang membwa maksud " Hendaklah mereka menutupkan jibabyya ke seluruh tubuh mereka. Yang demikian itu agar mereka lebih mudah untuk dikenali sehingga mereka tidak diganggu.

Amat memalukan sekiranya ada yang bertanya ayat mana yang menyuruh kita berhijab? dan tiba-tiba seorang wanita yang berhijab tidak tahu menjawabnya . Berhentilah kita dari terus menerus tidak tahu.

Jadi jika kita berhijab tengoklah diri kita sebaik-baiknya sebab kenkadang kita lupa kita berhijab jika pemakaian di dalam rumah tidak betul dalam tuntutan.

Renung-renungkan dan selamat beramal.

p/s insyaallah satu hari nanti akan berhijab juga aku. doakan untuk dian.


Terima kasih .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Brillbaby

nuffnang